DierenOpvangCentrum de Doornakker

Opvang, zorg en herplaatsing voor zwerf- en afstandsdieren in de gemeenten: Bergeijk, Best, Bladel, Cranendonck, Eersel, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Heeze-Leende, Nuenen, Oirschot, Reusel-de Mierden, Son & Breugel, Valkenswaard, Veldhoven en Waalre.

woensdag 22 februari 2012

Bange Hajo bloeit op


Mooie berichten over onzekere spaniel  Hajo:

Hajo is nu een maand bij ons en blijkt een aanhankelijke en rustige hond te zijn. Hij is een echte hartendief, want iedereen, die hem ziet, is meteen gek op hem. Wat hem dan weer veel knuffels oplevert en aan knuffelen is hij verslaafd. Hij heeft zich heel erg gehecht aan mij als vrouwtje, zolang hij maar bij mij is de buurt is, is alles goed. Mijn man en dochter komen echt op de tweede plek.

Alleen blijven blijft moeilijk, we hebben een grote (vliegtuig)bench voor hem gekregen. Als iedereen weg moet, gaat hij daar in, want hij krabt anders aan de deuren of gaat blaffen. In de bench gaat het wisselend goed. Soms is hij stil en soms blaft hij alles bij elkaar en schud de bench op en neer omdat hij probeert uit te breken. Vooral als ik s'morgens na het ontbijt weg moet heeft er moeite mee. Wij vermoeden dat hij vroeger hele dagen alleen heeft moeten blijven in een bench. Ik probeer bewust hem iedere dag een tijdje alleen te laten door boven te gaan werken of even weg te gaan.

Iedere middag maken we een grote wandeling, Hajo blijft een onzeker hondje, als er iets is zoekt hij bescherming bij mij. Bij het wandelen loopt hij dan ineens achter mijn voeten. Ik kan hem al loslaten en op plaatsen waar we regelmatig komen begint hij nu ook als een echte hond rond te snuffelen. Op andere plaatsen blijft hij dicht in mijn buurt.

Hajo houdt erg veel van spelen met een tennisbal, daarmee kan je hem echt belonen als hij in de bench heeft gezeten. Eten doet hij nu ook goed en s'nacht beneden blijven is ook geen probleem. s'Avonds met het baasje naar buiten voor het laatste plasje vind hij niet leuk.

Zijn ogen zijn tot rust gekomen, maar ik merk wel dat hij met drukke dagen meer traant, ook de kou nu heeft invloed op zijn ogen.

Wij zijn heel blij met Hajo, hij is een onmisbaar lid van het gezin geworden.


Groeten, Christianne

Geen opmerkingen: