DierenOpvangCentrum de Doornakker

Opvang, zorg en herplaatsing voor zwerf- en afstandsdieren in de gemeenten: Bergeijk, Best, Bladel, Cranendonck, Eersel, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Heeze-Leende, Nuenen, Oirschot, Reusel-de Mierden, Son & Breugel, Valkenswaard, Veldhoven en Waalre.

maandag 22 juni 2009

SIta!


Ook goed nieuws van Sita de Greyhound. Haar nieuwe eigenaar heet haar omgedoopt to Sjev:


Hallo lieve mensen van dierenopvangcentrum De Doornakker,

Via deze weg wil ik graag laten weten dat het SUPER goed gaat met de Greyhound Sita (ze heet nu Sjev)!
Mijn vriend en ik waren sinds een paar weken aan het rondneuzen op internet, om een hond via een asiel aan te schaffen. Toen ik Sita van jullie zag was ik gelijk verkocht door de foto’s en de tekst die er bij stond.
Dat was 5 mei jl. Ik had geluk, het was een dinsdag, en dan hebben jullie “koopavond”. Ik heb jullie gebeld en ben na mijn werk gelijk in de auto gestapt om de reis van ruim 1,5 uur te maken (wij wonen in Lochem, Achterhoek).
Toen ik een stukje met Sita mocht wandelen wist ik het zeker: ze hoort bij mij!
Na de administratieve afhandelingen hebben we samen de terugreis van weer ruim 1,5 uur gemaakt. Ik had in de auto de radio niet nodig; was alleen maar bezig met tegen haar praten hahahaha. De reis ging heel goed. Ze ging lekker liggen op de bijrijderstoel, met op een gegeven moment haar koppie op mijn arm! Zo lief!
Om 22.30 uur was ik thuis, en daar zat mijn vriend al op ons te wachten. Bij hem was ook gelijk de klik!
De eerste nacht was natuurlijk onwennig voor haar, maar ging toch heel goed. Ze heeft lekker in haar eigen mand geslapen. Ik denk zelfs dat zij beter geslapen heeft dan ik, want ik lag echt de hele nacht met de oren gespitst: gaat het wel goed met haar in een vreemd nieuw huis met vreemde mensen?
De volgende dag kreeg ik al familie en vrienden over de vloer om te “kraamschudden”. Iedereen was zo benieuwd.
En iedereen vond haar zó mooi, en zó lief!! Niemand, ik ook niet, snapt waarom ze tot 2 x toe in een asiel gezeten heeft! Ze is vanaf de eerste dag geheel zindelijk, kent de basis commando’s (ja ja, de vorige eigenaar heeft haar wel goed opgevoed voordat ze gedumpt is) en is echt ontzettend blij en lief, loopt goed aan de lijn en ook met de fiets gaat het heel goed: dan blijft ze strak naast me lopen. Ook los lopen gaat heel goed, al moet ik dan natuurlijk goed opletten en regelmatig corrigeren want wij wonen tegen een heel groot bos aan, met reeën en konijnen, en een Greyhound blijft natuurlijk een jager. Mijn vriend heeft onze tuin helemaal omheind, zodat ze ook zelf in en uit huis kan lopen, zonder dat je altijd hoeft op te letten.

Om een lang verhaal kort te maken: ik ben een blije en trotse hondenbezitster! En ik weet zeker dat Sjev ook heel blij met ons, en haar nieuwe leven is!
Dat wilde ik jullie even laten weten.


Voor jullie heb een link naar Youtube meegestuurd, waar ik vanavond (speciaal voor jullie, maar ik ga natuurlijk ook andere mensen tippen) een filmpje van Sjev heb opgezet.
De andere hond in het filmpje en op de foto’s was na de eerste ontmoeting na 2 dagen al de beste vriend van Sjev: haar zwager (hahaha, de hond, een reu van 10 maanden oud van mijn zusje).

Groetjes van Hans, Géke en een dikke knuffel en poot van Sjev!!

www.youtube.com/watch?v=ibK_sMEvQEk

Geen opmerkingen: