DierenOpvangCentrum de Doornakker

Opvang, zorg en herplaatsing voor zwerf- en afstandsdieren in de gemeenten: Bergeijk, Best, Bladel, Cranendonck, Eersel, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Heeze-Leende, Nuenen, Oirschot, Reusel-de Mierden, Son & Breugel, Valkenswaard, Veldhoven en Waalre.

vrijdag 12 maart 2010

Aan alle vrijwilligers!

Hallo allemaal,



We zijn alweer ruim twee maanden in het nieuwe jaar belandt. Afgelopen periode (en nu nog) is erg druk met de financiƫle afhandeling van 2009. Gelukkig hebben we het jaar weer met een positief resultaat af kunnen sluiten. We merken duidelijk dat we een betere en stabielere organisatie aan het worden zijn. Dit door de inzet van bestuur, alle vaste medewerkers en natuurlijk de vele mensen die zich vrijwillig inzetten voor het asiel. We zijn op de goede weg en zetten flinke stappen! Maar ondanks alles wat er al gebeurd is, moet er nog steeds veel gebeuren. Op financieel-administratief gebied moeten nog een aantal zaken doorgevoerd worden en moeten procedures vast gelegd worden. Personele planning (inclusief alle vrijwilligers en stagiaires) blijft erg lastig. De vaste bezetting is altijd wat te krap en het plannen van veel mensen die een aantal uren tot meerdere dagen voor het asiel zich in zetten en de onregelmatigheid die daar in zit, is moeilijk te organiseren. We zijn nog steeds bezig daar een nog betere methodiek voor op te zetten. Maar we zullen in ieder geval heel erg ons best doen om de zomervakantie weer met een redelijke bezetting door te komen.



Kim Kremers is al alweer geruime tijd werkzaam in de functie van dierenartsassistente op het DOC, als vervanging voor Cindy. Na het vertrek van Vivian vervangt zij ook haar dierenartsassistente-uren tot volle tevredenheid van al haar collega’s. Na de terugkomst van Cindy zal Kim ook de overige uren van Vivian overnemen. D.w.z. 1 middag balie en 2 zaterdagen in de maand dierverzorging en balie.



Voor bij de balie zoeken we nog mensen die de telefoon willen beantwoorden. Het gaat om de zaterdag van 13-16 uur. Als dit je leuk lijkt, meldt je dan aan (zie onder)



Afgelopen weken en tot 1 april, vangen we ook dieren op uit gemeente Helmond. Doordat het asiel in Asten het niet meer aan kon en er tevens mee zou stoppen, hebben we (en een aantal andere asielen) flink wat dieren van/voor hen opgevangen. Daardoor is het wat drukker geweest. Vanaf april stopt dit en kunnen we ons voor gaan bereiden op de drukke zomerperiode.



Er wordt druk met de Dierenbescherming overlegd over een nauwere samenwerking. Zeker met het oog op de toekomst (nieuwbouw en samen gehuisvest zitten) zijn dit belangrijke ontwikkelingen. Uiteraard kost dit wel tijd, want zaken moeten natuurlijk goed afgestemd worden. Hierover wat later in het jaar meer.



Zoals jullie misschien al gezien hebben, hebben we een nieuwe bedrijfsauto aangeschaft. Het is een witte Hyundai H200 bus. Doordat onze Caddy door de politie aangereden was, moesten we een nieuwe wagen kopen. Om meerdere en grote honden te kunnen vervoeren, is voor een bus gekozen. Met dank aan Wally Ciliacus (vrijwillige klusser van het asiel), hebben we met deze bus een mooie koop gedaan.

Dit betekent wel een aantal acties die nog gedaan moeten worden, waarbij we hulp nodig hebben, omdat we dit niet met de vaste bezetting rond krijgen.

De nieuwe bus moet ingericht worden, zodat de dieren zonder gevaar vervoerd kunnen worden (vaste benches plaatsen en mogelijkheden om kleinere benches goed vast te zetten). Wie kan en wil hier bij helpen. Voorwaarde is wal dat je handig bent en ervaring met timmerwerk hebt.
Daarnaast moet de schadeauto (Caddy) verkocht worden. Mooi zou zijn als we deze iets op kunnen knappen voor verkoop. Tevens zoeken we iemand die het op zich zou willen nemen om deze auto te verkopen.
A.s. zondag 14 maart heeft Sportcentrum Splendid in de Tongelresestraat een sponsordag voor ons. Ze hebben gevraagd of er die dag mensen kunnen zijn om bij een kraampje mensen te kunnen informeren over het werk wat De Doornakker doet. Het is van 12 to 17 uur. Vind je dit leuk en kun je (een deel van) die tijd, laat dat dan uiterlijk donderdag weten! Als we 2 of meer mensen hebben, kunnen we dit doen. Vaste medewerkers kunnen zich natuurlijk ook melden. Ik zal zelf ook (een deel) van de middag er zijn.

Op zondag 18 april 2010 wordt er weer een hondenparade gehouden bij de Karpendonkse plas. (zie bijlage). Hiervoor hebben wij jullie hulp nodig. Op die dag zelf natuurlijk, maar ook zoeken wij 1 of 2 mensen die de organisatie op zich willen nemen i.o.m. met Rianne en Madeleine. Er is al een draaiboek, dus……………….. kun je goed organiseren, wij horen het graag.

Voor de lezing op 14 april 2010 over kalmerende signalen en stress bij honden door Marleen Schmets. kun je een declaratieformulier indienen (zie bijlage) voor het cursusgeld en de reiskosten (mits er gecarpooled wordt).

Nog even op een rijtje waar we hulp bij kunnen gebruiken. Als je zelf kunt of iemand weet die dit zo willen doen, laat dit dan via de mail aan Madeleine (madeleine@doc-eindhoven.nl) weten.

Klusser voor inrichten nieuwe bus

Verkoper en opknapper voor Caddy

Telefonisten bij de balie

A.s. zondag standwerk bij Splendid

Mede organiseren Hondenparade



Als je wilt helpen, horen we dat graag!!





Met vriendelijke groet,





Mindy Bax

Geen opmerkingen: