DierenOpvangCentrum de Doornakker

Opvang, zorg en herplaatsing voor zwerf- en afstandsdieren in de gemeenten: Bergeijk, Best, Bladel, Cranendonck, Eersel, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Heeze-Leende, Nuenen, Oirschot, Reusel-de Mierden, Son & Breugel, Valkenswaard, Veldhoven en Waalre.

woensdag 8 juni 2011

Zena update!





Hallo allemaal,
De trotse nieuwe eigenaresse van Zena stuurde twee nieuwe foto`s (zien jullie die Tommie look-a-like op foto 2 ?!)en het volgende berichtje:

Alweer juni. Tijd voor weer eens een update.

Het gaat goed!!

De opvang door mijn moeder, zus en haar roedel tijdens onze vakantie is helemaal super gegaan. Van tevoren veel en vaak gewandeld met de hele club. Zena heeft het erg naar haar zin met de honden en is dol op de oudste(Teun) die haar compleet negeert en af en toe verveeld kijkt als ze weer eens voor haar voeten loopt en haar snuit probeert te likken. In eerste instantie dachten we dat het, het beste zou zijn als mijn moeder bij ons zou logeren maar omdat het zo goed ging heeft Zena 5 dagen in het huis van mijn moeder gelogeerd en heeft daar met de rest van het roedel meegeleefd. Dat heeft haar goed gedaan. Ze heeft grote stappen vooruit gedaan. Ik laat haar op de velden en in het bos steeds stukken los, ze gaat er dan als een speer vandoor, springt met hoge konijnensprongen door het hoge gras maar komt altijd weer terug. Ze luistert al veel beter als je haar roept maar zorgt altijd dat er nog een armlengte tussenzit voordat ze op commando gaat zitten. Rennen vind ze heeeerlijk!

Het paniekerige blaffen wat ze bij haar zoon had doet ze nauwelijks en die keer dat ze wel ging blaffen kon ik haar goed corrigeren. Met andere (vreemde) honden gaat het wisselend, soms loopt ze voorbeeldig naast me mee, soms(meestal als ik te laat ben met corrigeren) gaat ze blaffen en grommen. Het gaat wel het beste als ze zelf ook niet aan de lijn zit. Is een beetje afhankelijk van de reactie van de andere hond en hoe ze elkaar tegenkomen. Als we ergens zitten lijkt het alsof ze haar roedel aan het beschermen is en valt ze uit, maar is dan wel te corrigeren en ze drukt niet echt door met knokken.

Eten doet ze op zich goed, ze eet nu ook overdag zeker als de andere honden tegelijkertijd hun maal krijgen. Ze eet wel in kleine etappes. Ik heb het idee dat ze weer wat slanker is geworden, ik denk van het vele rennen, maar haar ribben zie je niet meer zoals eerst. Ik kan haar nu, met grote tegenzin van Zena, wel kammen, daardoor ziet ze er ook minder pluizig uit.

Ik heb een Scaliborband voor haar gekocht, scheelt een hele hoop met de teken, er lopen er geen 20 meer op haar rond na elke wandeling en heel af en toe ontdek ik er nog eens een. Die weghalen vindt ze eng maar lukt wel.

Als ik het idee heb dat ze echt ingeburgerd is hier bij ons, wil ik toch eens op zoek naar een nummer 2. Als ik zie hoe ze opleeft en geactiveerd wordt door de honden van mijn zus en hoe ze in haar element is met hun als we wandelen dan heb ik het gevoel dat ze dat heel erg fijn zou vinden. Dat zal nog wel effe duren maar tegen die tijd kom ik eens een keer kletsen op Doornakkers!


Nou hier dus alles prima, ik hoop bij jullie ook.

Groetjes Annetje

1 opmerking:

Tanja zei

Wat is het toch fijn om foto`s en verhalen te lezen over de voormalige asielbewoners! Daar doen we het met z`n allen tenslotte voor!