DierenOpvangCentrum de Doornakker

Opvang, zorg en herplaatsing voor zwerf- en afstandsdieren in de gemeenten: Bergeijk, Best, Bladel, Cranendonck, Eersel, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Heeze-Leende, Nuenen, Oirschot, Reusel-de Mierden, Son & Breugel, Valkenswaard, Veldhoven en Waalre.

vrijdag 29 juli 2011

En dan Zorro, eh Binkie, of toch Zorro, of was het nou Binkie?




En hier het verhaal van de JRT die bij ons Zorro heette, en nu blijkbaar Binkie, niet te verwarren met onze eigen Binky en Zorro…….lekker verwarrend...:

Het gaat uitstekend met Binkie. Hij is al helemaal ingeburgerd en geliefd bij de hele familie, zoals je kunt zien op de foto’s.
Zelfs mijn moeder van 92 uit Eindhoven verzuchtte dat ze ook nog wel zo’n hondje gewild zou hebben als ze nog jonger was.

En dat plasje dat ik zo nu en dan op de gang vindt …. Nou ja, dat neem ik op de koop toe. Niemand is volmaakt toch!Binkie is de perfecte waakhond, blaft bij iedere bel en binnenkomst van vooral mannen! En het vrouwtje mag natuurlijk absoluut niet gekust worden!

In de nacht slaapt hij heerlijk opgerold in zijn mandje, boven op de overloop, terwijl Lisa met de katten in de keuken overnacht. Dan is het hele huis bewaakt.

Ben ik een keertje weg (kinderen zijn dan thuis), dan weet hij van blijdschap niet hoe hij me bij terugkomst moet begroeten. Het liefst zou hij bovenop me springen, maar ja, die korte pootjes, hè!

Bij het uitlaten wordt ik nu voortgetrokken door twee hondjes en i.p.v. dat Binkie de slechte gewoontes van Lisa had afgeleerd, doet hij die nu precies na. Dat betekent vreselijk schel blaffen bij het pakken van de riemen en natuurlijk buiten trekken en blaffen naar iedere andere hond, die het territorium kruist.

En ja, als er een lantaarnpaal op de stoep staat, gaat Binkie natuurlijk aan de ene kant en Lisa aan de andere kant erlangs. En tijdens het wandelen van links naar rechts schieten, net zoals Lisa. Een heel gewinkel om de draden niet in de war te krijgen. (-: Loslaten durf ik Binkie niet, want bij het gehannes met de riemen, viel er wel eens een handvat op de grond, en als Binkie dan los is, rent hij weg i.p.v. dat hij naar me toekomt als ik hem roep. Maar ik ben bezig met een poort voor de binnenplaats en dan kan hij heerlijk buiten ravotten. Met Lisa is het zo nu en dan al volle pret, vooral als ze elkaar ’s morgens begroeten. Er wordt dan gestoeid, quasi-happend naar elkaar.

Geen opmerkingen: