DierenOpvangCentrum de Doornakker

Opvang, zorg en herplaatsing voor zwerf- en afstandsdieren in de gemeenten: Bergeijk, Best, Bladel, Cranendonck, Eersel, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Heeze-Leende, Nuenen, Oirschot, Reusel-de Mierden, Son & Breugel, Valkenswaard, Veldhoven en Waalre.

vrijdag 12 augustus 2011

Tessa, de Grand old Lady

Een heel mooi bericht over Tessa, de golden retriever dame van 11 jaar.

Beste medewerk(st)ers van dierenasiel de Doornakkers,

Half juni heb ik de Golden Retriever Tessa bij jullie opgehaald en jullie vroegen mij toen om te laten weten hoe het met haar gaat. Bij deze! Het gaat erg goed met haar. Ze was al heel snel gewend aan haar nieuwe omgeving en voelde zich meteen thuis. Onze twee poezen hebben een feestje van 'herkenning' gevierd. Het is alweer ruim twee jaar geleden dat mijn vorige Golden overleed en zij lijkt er als twee druppels water op. Ze gingen al miauwend om haar heen lopen en inmiddels geven ze haar ook kopjes. Ik kan wel merken, dat Tessa niet echt gewend was om veel uitgelaten te worden. Ze deed in het begin alles in de tuin (nu al niet meer) en ver lopen zat er ook niet in, maar dat wordt langzaam aan 'opgerekt'. Ze houdt inderdaad niet van zwemmen, maar dat vind ik wel prima. Zo blijft ze schoon en droog. Aan stokjes gooien ben ik maar niet begonnen, want daar houdt ze niet van; maar dat zeiden jullie al. Is ook helemaal niet erg. Autorijden lukt wel, maar echt leuk vindt ze het niet. Ze ligt dan trillend op de vloer. Ik heb dan wel medelijden met haar, maar ja, ze moet wel mee. Ik hoop dat ze er gauw vrede mee heeft. Wat ik mij afvraag is, hoe het klinkt als ze blaft. Dat heeft ze namelijk nog niet gedaan! Ze blijft ongelofelijk kalm bij andere blaffende honden, harde geluiden en andere prikkels en dat is natuurlijk heel erg fijn. Op de deurbel reageert ze ook niet. Ik dacht eerst dat ze een beetje doof was, maar dat blijkt gelukkig niet zo te zijn. Ze luistert ook heel goed naar haar naam en een hoop commando's zijn haar bekend. Tijdens onze zomervakantie naar Frankrijk is zij de eerste twee weken thuis gebleven en werd er op haar gepast door onze oudere dochters, zodat ze goed kon wennen aan haar nieuwe huis. Je zal maar moeten verhuizen als je al 11 bent! De derde week zijn wij naar Drenthe geweest en is ze mee geweest. We hebben daar heerlijk gewandeld en Tessa vond het ook prima. Zij het, dat ze na een drie kwartier wel weer even moest uitrusten. Maar dat mag best als je al 11 bent. Kortom, het gaat prima met haar en het is een heerlijke knuffel.

Met vriendelijke groeten en dank voor jullie goede zorgen,

Kees Wassenaar

Geen opmerkingen: