DierenOpvangCentrum de Doornakker

Opvang, zorg en herplaatsing voor zwerf- en afstandsdieren in de gemeenten: Bergeijk, Best, Bladel, Cranendonck, Eersel, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Heeze-Leende, Nuenen, Oirschot, Reusel-de Mierden, Son & Breugel, Valkenswaard, Veldhoven en Waalre.

vrijdag 9 september 2011

Tufo (voorheen Enzo)



Mooie berichten over Enzo, die is omgedoopt en nu Tufo heet.Het nieuwe baasje schrijft daarover:
ik heb hem tufo genoemd omdat ik vorige week in Toscane over de oude Etruskische paden in tufsteen (tufo in italiaans) gebergte heb gewandeld. Mijn vriend vond dat wel een passende naam omdat het zacht makkelijk vormbaar steen is met mooie grijs, geel en bruin tinten...

Verder doet Enzo het heel goed en voelt hij zich al helemaal thuis:

Hij vindt alles nog spannend maar zijn nieuwsgierigheid wint t toch steeds!
na mn werk ben ik met m naar een losloop veld gegaan en daar heeft hij zich heerlijk uit kunnen leven! de bal met gooitouw er aan vindt ie prachtig! commando "hier" geoefend en als ie niet wordt afgeleid door van alles en nog wat gaat t heel goed. Hij ligt nu voldaan van zn avond eten bij me op de bank nu ik dit mailtje schrijf... natuurlijk neem ik te veel ruimte in beslag! De boef ondooit steeds meer en wordt lekker ondeugend... echt jonge knul!

Ik heb niet het idee dat hij ooit binnen heeft gewoond aangezien alles spannend is... de spiegel en andere dingen waar hij zichzelf in zit blijven super interessant! de ijdeltuit neemt uitgebreid de tijd om zich keer op keer te bekijken! Hij heeft al kennis gemaakt met de buren en hun jonge tekkel reu: heerlijk met zn 2en in de tuin gespeelt! 's avonds heeft ie goed gegeten (meng de brokken met vers voer) en is ie uiteindelijk alf bij mn moeder op schot op de bank in slaap gevallen.

Het is een super knuffel beer en is een geworden met mn bank!

Zo te zien heeft Enzo het prima getroffen met zijn nieuwe familie!

Geen opmerkingen: